10 månader

Idag fyller jag 10 månader!!

Unghundskursen gick som på räls igår. Bästa gången någonsin. Matte körde dit lite snabbt så vi hade en halvtimme kvar innan vi började och då var en av mina klasskompisar också där, Sally. Så vi fick leka massor innan vi började träningen, så vi var nog lite trötta när det väl kom till kritan.

Matte & Husse fick lära sig hur man ska göra för att aktivera mig lite när vi är på promenader. Exempelvis att jag ska hoppa över hinder, gå balansgång på bänkar, hoppa upp på stenar, det var SJUKT roligt!!! Nästa gång är dock sista gången vi ska på träningen. Men matte och husse har lovat att anmäla mig till nästa kurs också som förhoppningsvis blir i höst. Nästa veckas läxa är att jag ska lära mig ett trick....

* spela död
* rulla runt
* krypa

Kom gärna med fler förslag!!


Nu till den tråkiga nyheten. Matte ska spendera sommaren i Piteå, alltså ska jag umgås med min husse bara hela tiden, men förhoppningsvis får jag börja på hunddagis så jag kan få lite nya kompisar så att jag inte saknar matte allt för mycket. Men hon har lovat att hälsa på mig så ofta det går. Eller så kanske jag & Husse kan ta en roadtrip till Norrland, då kanske vi kan hälsa på min kennel.



Jag och mina syskon för 10 månader sen. Vet inte vem som är vem, man kan säga att vi var ganska lika för 10 månader sen. Jag ska passa på att gratta två av mina syskon som brukar läsa här, Tina  & Pepe!!

Kommentarer
Postat av: Pepe

Ja, grattis till oss. Vad tiden går! Vi tränar just nu att springa runt (fint). Min matte tyckte att det inte var så lyckad när jag i en sån hundutställning sprang baklänges och pratade med han som kom efter.

2009-05-11 @ 19:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0