Tar hand om min matte

Idag ligger min matte i sängen. Där har hon legat i princip hela dagen. Hon har tydligen ont i huvudet. Jag, snäll hund som jag är, ligger vid hennes sida (på min madrass så klart) hela tiden. Ibland går jag och lägger mig en stund på det kalla stengolvet i hallen, men bara en stund, dricker lite vatten och går tillbaka till sovrummet. En dag som denna gör det inget att jag inte går ut så mycket...
(ja jag är så smutsig som jag ser ut, Matte tycker det är onödigt med ett bad för mig just nu för jag kommer ändå rulla i första bästa smutshög, hon känner mig väl.)

I måndags åkte jag med husse till hans familjeföretag (trafikkompetens) på möte. När vi kom hem igen, går husse iväg men sen kommer han igen efter ett litet tag och hämtar mig. Väl hemma förstod jag var husse tog vägen... han GLÖMDE mig i bilen. När han kom hem frågade min matte efter mig då insåg husse Jocke att han glömt mig i bilen.... konstiga människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0