Dålig på update

Min matte är arbetslös, vi har så mycket att göra att jag inte hinner uppdatera bloggen. Nä, jag tog i lite. Vi gör faktiskt inte så mycket. Jag har varit på besök hos min gammelmatte/husse i Jämshög med min matte. Där gillar matte att vara för på kvällarna kan hon bara öppna dörren så går jag bakom huset & gör mitt sen kan jag gå och lägg mig igen utan att vi måste strula med kopple, gå i trapphuset osv

Nu har äntligen snön kommit till Uppsala. Som jag har längtat, lika mycket som jag i sommras längtade efter att få bada i Fjällnora!! Och jag har dessutom en ny kompis som är nästan exakt 2 år yngre än mig. Han heter Sune och är en tuff liten boxer (säger min matte men jag tror hon minns fel). Sune bor granne med mig. Vi lekte idag efter lunchpromenaden =) Nu är jag sjukt trött, tror jag ska gå ett par rundor i lägenheten för att hitta nya sovplats på, så ska jag sova några timmar till.

Hur mår mina syskon?

Jag har en fråga till andra golden-mattar/hussar.... jag får röda runda ringar runt ögongen. Mina uppfödare sa en gång till husse & matte att man ska ha lite vinäger i vattnet, men det hjälper inte... några tips?

Matte tycker det är "jääättte söööt" när jag sover, för hon påstår att jag har konstiga ställningar, så hon passar på att fota mig då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0