Glad Midsommar... i efterskott


foto: på Ljusterö av min matte.

Glad Midsommar mina trogna läsare :) Vi har gjort något helt fantastiskt denna midsommar. Vi åkte till Ljuserö till en kompis sommarhus. De hade en stor inhängnad trädgård som var lite skog, med massa hinder & träd så jag kunde skutta runt där helt själv utan att behöva ha koll på människorna.

På Ljusterö fanns även Frasse, en frank bulldog på 3,5 år). Som inte gillade mig så mycket, det första våra mattar/hussar gjorde var att de släppte oss, och just när Frasse skulle bita mig i skinkan kom hans matte med en hink full med vatten som hon hällde över oss, från den studen undvek jag Frasse.... ett par timmar ialla fall. För när alla människor skålade, sköng & åt, låg jag och sov mellan husse & matte och Frasse vid sin Matte, men rätt som det var stod Frasse framför mig, och han ville jag inte ha där, så när han inktäkta på mig så slog jag tillbaka... jag insåg dock inte att jag är några kilo större än.... min matte & frasses matte skrek, medan husse blev arg på mig & drog mig loss från Frasse.... Det slutade med att han fick ett litet hål genom örat.

De andra dagarna gick väl bra, vi sov ju i samma hus (med ett nät emellan) och vi var på promenader tillsammans utan problem, men jag gillar inte han och han gillar inte mig. Man kan säga att vår personkemi inte funkar ihop...

Hur som helst det var helt fantastiskt att vara på ön. På vägen hem från Ljusterö stannade vi till vid Fjällnora (ett badställe i uppsala) där de har ett separat hundbad, som var heeeeelt perfekt. Det var massa hundar, de badade och hade skoj, jag fick med hoppa i, matte solade & husse lekte med mig... jag röstar på att vi ska dit varje ledig denna sommar...

Nästa vecka fyller jag 2.... woho det betyder TÅRKALAS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0