Jag & mina tjejer


Alla bilder har min matte tagit.

Dessa två är mina favvorit tjejer. Vet ni varför?

  1. när de äter så delar de med sig (jag får alltid hedersplatsen, under deras stolar)
  2. när de är klara kommer de med tallriken så jag får göra den ren (bilden längst ner till höger)
  3. vi äter glass tillsammans (när ingen ser på får jag slicka lite på glassen)
  4. jag får presenter (typ deras gammla lekasaker som jag "råkat" ha sönder)
  5. jag får mys, kramar och pussar
Undra när matte & husse ska få egna barn, då blir de ju mina syskon, mina människosyskon. Men det lär dröja ett tag.

Imorgon ska jag röntkas. "DYRT SOM FAN" sa husse när han fick reda på priset av matte, men det är tur att de är så smarta, de sparar 400 kr till mig varje månad för oförutsägbara utgifter & för självrisken om jag måste åka in till sjukan. Fast det ska jag ju inte behöva än. En fråga till brorsan, Pepe, har din matte/husse röntkat dig, hur gick det? Hoppas förresten att kennelhostan är borta... :)

De har börjar vara nogrannare med tandborstningen på mig. Matte tycker att jag har fått dålig andedräckt, sen har hon upptäckt att jag har en och annan brun fläck på mina tänder, vet Pepe vad det kan vara?

Nu är det dags att checka ut för denna gång. VOV VOV och godnatt.

Kommentarer
Postat av: Pepe

Nu är vi hemkomna efter vår resa med vårt nya rullande hus. Vi var så långt borta som i Gamvik i Norge, besökte också husses släkt i Tana Bru i Norge och mattes i Inari i Finland. De har tagit röntgen på mig och det gick tydligen bra, eftersom min matte grät av glädje och svärmade runt mig hela den dagen resultatet kom. De bruna fläckarna är tandsten, min matte använder en metallskrapa(!) på mina tänder för att ta bort det. Denna behandling framkallar en massa svordomar och svettpärlor hos matte (jag gillar inte den nämligen) men hon får skylla på sig själv som inte serverar mig tuggben med jämna mellanrum. Vad du har det bra, vet du, jag såg också små människor på vår resa men dom knep bara mig i nosen med sina små fingrar.

2010-08-04 @ 00:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0