Nästa läxa: STANNA!

Igår var det dags för träning igen. Det var bara jag och Matte denna gång. Men hon förstår ju inte att jag inte vill "plugga" jag vill leka med de andra hundarna!

När det var dags för mig att redovisa min läxa (gå fint) så tyckte jag det skulle vara roligare att leka och hoppa på matte!! Med andra ord, jag skötte mig inte exemplarisk, då var min lärare snabbt framme och lärde matte ett nytt sätt att "straffa" mig på *attans*... då band Matte fast mig i staketet och lämnade mig där... bara så där.  Ja jag blev ledsen, men det var inget jag tänkte visa, jag är ju en tuff hanne!! Resten av timmen flöt på ganska Ok även om jag straffades ca 2-3 gånger under tiden. Men jag klarade alla "testen" vi gjorde...

  • inkallning på långt håll
  • gå fint förbi andra hundar (egentligen skulle man gå slalom, men Matte tyckte inte det var läge för det igår)
  • stanna (som även är veckans läxa)
Så nu ska vi öva "stanna" och "gå fint" en hel vecka. "gå fint" funkar faktiskt ganska bra måste jag skryta lite om, Matte & Husse vågar till och med ha mig lös när vi övar den biten.



Har varit på en 60 min promenad idag. Så nu kan jag lugnt säga att jag har gjort mitt för idag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0