årets första fästing

Efter dagens promenad hade jag en litn fästing som tog en promenad på min nyduscha, shampoonerade, balsamerade & kammade päls.

Ja jag var så illa tungen att duscha.... jag låter bilderna tala för sig själv innan jag förklarar läget.


Ok det var så här. Vi var ute i en skog vid halasjön igår kväll, i Olofström. Vi skulle gå spåret. I vanlig ordning får jag sköta mig själv i skogen bara jag sköter mig. Vilket jag gjorde, förmodligen tills jag hittade en sjö.... och man kunde GÅ på den. Det var is på den, så jag sparang några galna varv på sjön medan husse & matte skrek som galningar efter mig, sen började de springa iväg, då tog jag hinten & började springa in... ett problem som jag inte räknat med. VÅREN och PLUSGRADERNA, gör visst att snön & isen smällter. Jag åkte igenom isen, nästan vid stranden som turväl va, så jag kom upp ganska lätt, för att fira att jag överlevde rullade jag runt i leran som var lite ovanför stranden....

Husse & Matte tog mig raka vägen hem och in i duschen, tror de var lite rädda men sen mest arga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0