Gå fint!

Japp nu håller vi på för fulla muggar med unghundskursen som är väldigt givande. Förra veckan fick vi i läxa att öva på att jag ska gå fint. Det innebär att matte/husse säger "gå fint" då är det meningen att jag ska tät intill deras högra ben. Detta övar vi på varje promenad, det börjar gå rätt bra nu, börjar få in rytmen där...

ha ha ni skulle sätt mig förra veckan. Jag har ett litet problem... av någon konstig anledning så säger min hjärna att jag ska lyfta mitt ben när jag kissar.. förra veckan gjorde jag två mindre lyckade försök. Matte skrattade, men hon försökte dölja det för mig...

  1. Kissa mot lyckstolpe - Markering- Ställde mig mot stolpen och lyftebenet några centimener från marken. Blev lite blöt om ena tassen, då insåg jag att jag lyfte upp fel ben. Jag kissade ut från stolpen inte på stolpen...

  2. När ska man lyfta benet?  - Skulle skvätta lite på en äng. Lyfte benet lite, men hade inget att kissa på än rakt ner, så jag satte mig ner som en tik, hoppas ingen såg den...
För övrigt mår jag bra om ni undrar, Matte och jag tar en lång promenad om dagen och förra veckan fick jag en ny belöning. Matte gjorde blodpudding-godis. Sånt har jag bara smakat från mina vänner mattar eller lärare.


Kommentarer
Postat av: May-Fride Andreassen

Hej!

Her trener vi også på å gå fint, men det er ikke så lett,for Tina skal hilse på ALLE.Er akkurat ferdig med kurs nr 2, og begynner nå på passeringskurs (nettopp for å kunne gå forbi andre uten å hoppe på, både mennesker og hunder..vil jo bare hilse, men det blir slitsomt i lengden på en lang tur). Vi bruker også furminator, den er super! Synd dere er flyttet fra Luleå, vi drar dit i juli, vurderer å stille ut Tina i Piteå (trener iherdig..!).

Ha det fint!

Hilsen fra oss i Tromsø

2009-04-22 @ 11:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0